Svartsjuk Rapace

Ola Rapace har i bland annat tidningen City 18 mars (city.se) uttalat sig om succéfilmen Män som hatar kvinnor som hans hustru Noomi har medverkat i. "Nivån är så fruktansvärt låg på historierna och även på karaktärerna". Han säger även: "Jag har diskuterat mycket med min fru kring vilka fajter man kan ta" och "hade min fru tagit samma strider som jag hade hon inte varit i snurren som hon är nu".

Han sa inte: "Surt" om rönnbären, men nog stinker dessa uttalande av svartsjuka. Han tål helt enkelt inte att frugan får mer beröm än han själv. Det känns nästan som något slags verbal hustrumisshandel inför öppen ridå.
Den underliggande kritiken mot henne för att vara med i skitfilmer och inte ha tagit strider skorrar dessutom genomfalsk när man kollar Olas egen meritlista: 13 Wallander-filmer. Eller tycker han på fullt allvar att de historierna är bättre och karaktärersskildringarna ligger på så mycket högre nivå där. Han har även medverkat Liver i Fagervik, Kommisarien och havet, 11 episoder Anna Phil och långfilmen Allt om min buske. Jag hoppas att han inte krossar något när han sitter där i sitt glashus och kastar sten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0