Historiens kitschigaste hot i melodifestivalen

Det känns som om det blev något fel i kronologin. Först kom Grotescos tingeling-parodi på rysk scenshow när den svenska melodifestivalen gick av stapeln i Globen. Många veckor senare kommer så den underhållning som de gjorde parodi på, som pausprogram i semifinalerna till den internationella festivalen i Moskva. Brukar inte parodierna komma efter det som de parodierar?

Hur som helst måste Grotescogänget ha varit synska. Både hos Tingeling och hos ryssarna fanns: militär manskör, kosackdansare, balalajkor, jättelika babuschkadockor, dansande björnar och tjejer i alldeles för korta shorts. Fast ryssarna hade delat upp det hela på två program (semifinal 1 och 2).

Men Tingeling var bra mycket roligare och musiken betydligt bättre.

En sak i den ryska versionen var dock så absurd att ingen kunnat hitta på den: Mot slutet står tjejerna i de alldeles för korta shortens framför den hundrahövdade ryska militärkören och sjunger "You're not gonna get us!" samtidigt som det dyker upp en rosa stridsvagn och ett ljusblått stridsplan. Skulle kunna tolkas som historiens mest bisarra och kitschiga militära hot någonsin. "Ni kan aldrig ta oss för vi har militärkörer med stora hattar och rosa stridsvagnar!"

Jag väntar med spänning på hur ryssarna ska kunna toppa detta i finalen på lördag.

Kommentarer
Postat av: Brutala Bloggen svarar

Det där ordspråket stämmer inte! Jag gör mig rolig, jag vill hitta på tusen olika saker men alla mina förslag, hur många jag än kommer på, säger grabben nej till. Först avstod jag med då från vissa grejer men jag vill göra massa saker så jag gör allt jag vill göra, hälsa på folk umgås med kompisar, har picknick i solen, åker massa resor utomlands med kompisar ist,, för grabben vill inte. Men jag vill ju egentligen att han ska vilja med,, egentligen vill jag ju göra allt det med honom, Men blir allt så kul som man gör det krävs att en annan person går med på det.

2009-05-16 @ 01:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0