Swinging är inte prostitution

Expressen har publicerat ännu en värdelös artikel om swingersfenomenet http://www.expressen.se/sex/2.697/1.1490895/swinging-den-nya-svenska-folkhobbyn . Värdelös för att den egentligen inte säger något av värde. Den är ett typiskt lockbete för lösnummerköpare. Den lockar med en smaskig rubrik, men sedan visar det sig att allt som fanns att säga faktiskt stod i rubriken. Att jag bryr mig om att ta upp den beror på den andra delen av reportaget som heter "Experten varnar för swingin: Tro inte att det är bra" http://www.expressen.se/sex/2.697/1.1490894/experten-varnar-for-swinging-tror-inte-att-det-ar-bra Samlevnadsexperten Irene Ivarsson gör en massa uttalanden om swinging. Låt mig bemöta dem ett och ett. Ivarsson: "Jag TROR inte att det är bra .... Jag TYCKER att det bara är ett exprimenterande med kroppar... Jag TROR att sådana här erfarenheter ..." osv. Vad är det för expertis som bara hänvisar till sitt eget tyckande och sina egna antaganden. Det finns egentligen inte en enda mening som tyder på att Ivarsson har mött ett enda swingerspar, utan hennes åsikter förefaller helt byggd på gissningar och Ivarssons egna värderingar. Nog kunde väl Expressen ha hittat en expert som faktiskt visste något. Ivarsson: "Swingin kan liknas vid porr plus prostitution på en och samma gång". Här måste jag framföra mina allra starkaste protester. Det som när tjejer kallas horor för att de har ett självständigt sexliv. Alltså: Prostitution är när någon ställer upp på sex som man själv inte är intresserad av för att få en annan fördel (pengar, knark, slippa bli slagen eller vad det kan vara). Så ser inte swingersfolket ut. Man har sex för att man är kåt (och det är en helt otroligt pilsk stämning på en parklubb). Det är frivilligt och inga andra belöningar utdelas än sexuell tillfredsställelse. Att man inte är kär i den eller de extrapersoner som kommer in i leken gör det inte till prostitution, lika lite som ett one-night-stand mellan två personer är prostitution. Jag har inte fört statistik men jag vågar ändå påstå att väldigt många som går på par- och swingersklubbar inte alls byter partner, utan bara har sex med sin partner. Visserligen inför och i närheten av en massa andra människor, men ändå.

Kommentarer
Postat av: Brutala Bloggen - även den vackraste tjejen skiter

Ush vad arg jag blir!! Man kan faktiskt ha sex med andra i ett förhållande utan att man "tar skada" och får men för livet. Tvärtom det är förvånansvärt nice! De andra man har sex med är ju inget känslomässigt. Det är bara snygga kroppar man har sex med, en sexuell upplevelse som visst kan vara bra. Det är inte så dramatiskt som det låter alls, om man inte vet lr testat sj kan man inte säga nåt om detta. Det går inte gissa sig till hur det är.



Fast vad hade man begärt av aftonbladet? Sen när har dem skrivit nåt bra?

2009-04-10 @ 11:19:21
URL: http://brutalabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0