Italienska svensexor

När det skrivits och talats om Liw Enqvist bok Svenska flicka (Normal förlag) har det egentligen bara rört sig kring frågorna: Hur kan Liw frivilligt hålla på med detta? Är det rätt att förbjuda prostitution? Finns det något lurt (läs övergrepp) bakom Liws beslut att jobba som strippa? Alla frågor kretsar kring Liw och om prostitution bör vara förbjudet eller ej. Jag tycker dock att det finns helt andra saker att diskutera i boken. Det är en märklig värld Liw rör sig i. Bland det som jag finner mest märkligt är dessa svensexor som hon blir inkallad till. Nog har man hört om strippor på svensexor, även om det bara varit ryktesvägen och aldrig någon specifik svensexa jag hört talas om. Men på de svensexor Liw kommer till knullar killarna med henne. Allihop. Även brudgummen. Offentligt, inför varandra. Ibland flera på en gång. Jag anser mig inte pryd, men det får mig att höja på ögonbrynen. Vad säger bruden? Och de andra killarnas eventuella flickvänner och fruar? Och vad är det för kompisgäng där man utan att tveka ställer sig och knullar en prostituerad inför sina vänner. Jag vet inte om detta är typiska italienska svensexor, men jag kan lugna alla svenska kvinnor med att de svensexor jag varit på i Sverige i alla fall inte kommer i närheten av detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0