Hittade mannens sexfilmer och spred dem

En kvinna hittade sin killes sadomachosistiska sexfilmer med andra kvinnor i en låst garderob och nu misstänks hon för att ha spridit dem enligt Norrländska Socialdemokraten http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4084702 Upprörda kommentatorer hejar på kvinnan och menar att NSD borde publicera bilder på den "vidriga" mannen. Bland annat skriver en "hur friskt är det att ha ett låst rum med en massa sjuka filmer?" Man frågar sig hur frisk det vore att ha sina privata sexfilmer framme i bokhyllan. Hör de inte hemma just bakom lås? Många förfasas över att det är just sadomachosism och tycker att han får "skylla sig själv om han filmat sina sjukliga böjelser".Det är inte olagligt eller omoraliskt att ha sadomachosistiskt se och filma det. Det är inte olagligt eller omoraliskt att inte vilja sprida sina privata sexfilmer. Det är inte olagligt, men omoraliskt att bedra sin partner. Det framgår dock inte av artikeln om inspelningarna var från tiden då de var tillsammans eller ej. Däremot är det både olagligt och omoraliskt att utan tillåtelse sprida någon annans lagliga film oavsett om det är en sexfilm eller inte. Skulle du vilja att din privata sexfilm blev allmängods? Däremot håller jag med om att det är ett djävla sätt och kanske till och med olagligt att spela över någon annans inspelning om man inte har tankat över dem någonstans.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är kvinnan som stått åtalad i den aktuella artikeln i NSD. Jag känner att jag vill kommentera dina reflektioner på din blogg. På det sätt som NSD formulerat sig i artikeln får man intrycket av att jag varit misstänkt för spridning, så är inte fallet. Jag har som jag sagt både i hovrätt och tingsrätten, kopierat och förvarat materialet väl. Ett halvår senare lämnar jag över det till hans fd flickväns advokat (dvs flickvännen som fanns före min tid) Denna advokat har i sin tur lämnat det till polisen som därefter lämnat ut det till den fd flickvännen. Den fd flickvännen som nämns i artikeln är inte jag. Därefter har det hamnat hos mannens arbetsgivare. Jag har som det framkommit i tingsrätten och hovrätten haft skäl till att överlämna det till representanter för rättsväsendet. Tråkigt att du misstolkat artikeln, men jag förstår att folk har gjort det med hänsyn till formuleringen. Det framgår inte heller om inspelningarna är gjorda under den tid jag har haft en relation med mannen. För att stilla allas nyfiken het kan jag berätta att samtliga inspelningar gjorts under vår tid tillsammans.

Det är en moralisk aspekt men inte olaglig. Inte heller olagligt att ha sex med andra eller ens filma det.

I denna histora finns andra perspektiv vilka inte framkommit till allmänheten.

Avslutningsvis. Jag har ingenting med spridningen av materialet till hans arbetsgivare att göra.

2008-10-25 @ 17:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0