Inte behövs tjejens samtycke

Här har man gått och trott att både tjejen och killen måste vara med på sex för att det ska vara okej, men nu läser jag till min förvåning att "samtycke inte behövs". Det betyder i klartext att jag enligt lagen inte gör något fel om jag har samlag med en tjej trots att hon inte vill! Däremot får jag inte bruka våld, hota eller utnyttja att tjejen exempelvis är (alltför) drogad. Tänka sig! Och många lagkunniga är tydligen emot att man ska införa ett krav på samtycke.
Nu undrar jag i vilket sammanhang kan man tänka sig att det skulle vara okej att ha sex med en tjej som inte själv vill vara med på det? Och vad slags män är det som vill ha sex med en tjej som inte vill?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0