Prostitution

Jag vet inte var jag själv står i prostitutionsfrågan.
Jag har heller ingen egen erfarenhet, vare sig som kund eller säljare.
Kanske är det bra att man kan få ner tvångsprostitutionen genom förbud.
Att det inte lyckas helt är ingen skäl att ge upp.
Mord är också förbjudet, ändå mördas det, men jag har aldrig hört någon som tycker att man ska tillåta mord för det.
Men ofta känns det som om prostitutionsmotståndet grundar sig på sexualmoral.
Det brukar då heta att "man ska inte kunna köpa en annans kropp".
Låter ju bra.
Men vår tid kan man ju köpa.
Tiden måste vi ju sälja, annars passar man inte in i samhället.
Massor med tid.
Och våra kroppar kan i alla fall hyras till allt möjligt annat, bara man inte vidrör könsorganen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0