Grek utpekad som turk begär skadestånd

Mannen med de stora mustascherna på förpackningen med turkisk yoghurt har begärt 50 millioner i skadestånd för att han utpekas som turk, berättade Morgonpasset i P3. Han är nämligen grek.
Själv har jag många gånger kallats för Schweizare av folk som inte har koll på att det handlar om två olika länder. Nog borde det väl vara värt någon hundralapp per gång?
Man har också trott att jag är Sydafrikan på grund av mitt sätt att bryta på engelska.
Jag som inte ens varit i Sydafrika!
Det borde väl i alla fall vara värt tusen spänn?

Kommentarer
Postat av: Carro

"Till Carro: Om en man inte kan vara "ofrivillig förälder" för att han genom att ha sex tagit risken, så kan väl rimligen inte heller en kvinna bli ofrivilligt gravid. Därmed är alla graviditeter, som inte tillkommit genom våldtäkt, frivilliga och fri abort behövs alltså inte!"



Hej!

Det där med ofrivillig förälder syftade på båda könen. Ingen (såvitt man inte blivit våldtagen) kan vara ofrivillig förälder.

Anledningen till att abort finns beror på att det finns ofrivilliga föräldrar (de som blir våldtagna/tvångsbortgifta etc som inte kan styra sitt eget sexliv) och att det finns slöa, ansvarslösa, konsekvensomedvetna människor.

Den senare nämnda gruppen av människor kan jag knappast kalla för ofrivilliga föräldrar, då de antagligen satt sig i situationen själv.



Nu kan jag inte tala för andras skäl till abort, det är inte min sak att döma. Jag anser att det är upp till var och en. För min del är frågan svår men ändå rätt enkel. När ett embryo är skapat är detta ett liv, och om man avslutar det oavsett om det är i försa veckan eller den 31 veckan , eller för den delen det 31 ÅRET så har man dödat. Jag hoppas att när jag en gång (förhoppningsvis, men inte än på några år) blir gravid har en man vid min sida som delar min åsikt. Innan dess är min kropp en väldigt ogynnsam plats för ett embryo att skapas på.



mvh/Carro

2010-04-09 @ 18:47:15
URL: http://carolinehs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0