Riksdagsmän med hemliga identiteter

Som riksdagsman ska man inte låta sig mutas. Centerpartisten Fredrick Federley har löst det genom att skapa sig en extra identitet. Ibland blir han Ursula. Om Ursula tar emot gåvor från företag, så anser Fredrick att det är just Ursula och inte Fredrick som gjort detta. Alltså kan inte Fredrick misstänkas för att ha tagit emot en muta, när det ju är Ursula som fått grejerna! Detta står att läsa om på bland annat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6576799.ab
Skulle inte även andra politiker och även tjänstemän kunna tillämpa denna taktik. "Nej, jag som tjänsteman har inte tagit emot någon muta. Däremot har min andra identitet som uteliggare fått ta emot en del gåvor." "Det var inte jag som polischef som besökte en bordell. Det var min andra personlighet som mansgris."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0