Ericssons börsfall

Återigen faller Ericsson som en sten. Det är inte första gången även om det är några år sedan den störtdök till småspararnas förtvivlan.
För länge sedan, när mobiltelefoner var betydligt större, hade jag min första Ericsson telefon. Den var hopplös för att batteriet hela tiden trillade av och laddningssladden hela tiden halkade ur. Jag kan inte konstruera apparater som skickar samtal genom luften, men jag skulle faktiskt kunna göra en kontakt som inte glappar. Jag bestämde mig då för att aldrig mer köpa en telefon eller en aktie från ett företag som släppte ut sådan skit på marknaden.
Senare bröt jag det ena av dessa löften, när jag fick en Ericsson med ett abonnemang. Under ett år trodde jag att jag bodde i ett område med helkass mottagning, till jag förstod att det berodde på telefonen.
Det andra löftet, att aldrig köpa en aktie i ett företag som släpper ut produkter av så låg kvalitet, har jag dock hållit. Å andra sidan har jag inte köpt några andra aktier heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0